Anadolu’da İslamiyet, Anadolu’ya gelen ilk Türklerin nasıl bir İslam anlayışı geliştirdiklerini ve ne gibi kültürel-dini farklılıklar taşıdıklarını incelemektedir. Köprülü burada özellikle Alman Şarkiyatçı Franz Babinger’in Anadolu Selçuklularının ekseriyetinin Şii olduğu iddiasına karşı çıkar. Anadolu’da İslamiyet birçok bakımdan Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar ’ı tamamlamaktadır. Köprülü’nün bu metinde yürüttüğü çeşitli tartışmalar, aradan geçen yüzyıl boyunca Abdülbaki Gölpınarlı’dan Ahmet Yaşar Ocak’a, Suraiya Faroqhi’den Ahmet Karamustafa’ya dek takip edilip tekrar tekrar yorumlanmış ve günümüze dek zenginleşerek gelen literatürü şekillendirmiştir.
“Sözün kısası müellif, hikayeci tarih merhalesini geniş surette geçerek, sağlam bir izah ve terkip eseri vücuda getiriyor. Bu mükemmel küçük kitabın teferruatına girmenin faydası yoktur.”
- Lucien Febvre, Annals d’Histoire Economique et Sociale, 1937
“Köprülü’nün eserlerinde ortaya koyduğu, mahiyetini açıkladığı pek çok konu ve mesele, bugün onun teşhis ettiği biçimde tezahür etmiş; vardığı birçok sonuç, üstelik daha da kuvvetli bir biçimde teyid edilmiştir.”
- Ahmet Yaşar Ocak, Türk Tarih Kurumu şeref üyesi, TOBB Üniversitesi
“Köprülü Oryantalizmin Türklerin tarihini sömürgeleştirmesine karşı çıkan ilk Türkologlardan biridir.”
- Halil Berktay, Sabancı Üniversitesi