Charles Dickens, şu anda önümde duran bir notta, "Barnaby Rudge"ın mekanikliği üstüne vaktiyle yaptığım bir incelemeye gönderme yaparak, "Bu arada, Godwin'in 'Caleb Williams'ı geriye dönerek yazdığını biliyor muydunuz? Önce kahramanını bir dizi güçlüğü bulaştırmış, ikinci cildi yazmış ve ardından, ilk defa olarak, neyin neden yapıldığını açıklayan bir çerçeve içinde onu aramıştır," diyor. Bunun, Godwin'in tam yazma biçimi olduğunu düşünemem aslında kendisinin açıkça belirttiği şey de Mr. Dickens'ın düşüncesiyle tamamiyle uyumlu değildir - "Caleb Williams"ın yazarı az çok benzer bir süreçten elde edilebilecek yararı görmemesi olanaksız olacak derecede iyi bir sanatçıydı. Kaleme herhangi bir şeye girişmeden önce, adına yaraşır her olay örgüsünün özenle denouement'ı sürekli göz önünde tutulursa, olayları, özellikle de her noktada edayı (tone) niyetin gelişimine uygun kılarak, olay örgüsüne kaçınılmaz sonuç veya nedenlilik havasını verebiliriz.