Müzikte modernizmin önemli figürlerinden Paul Hindemith'in 1949-1950 yıllarında Harvard Üniversitesi’nin Charles Eliot Norton kürsüsünde müziğin tarihsel, felsefi ve algısal temelleri üzerine verdiği bir dizi konferans Yavuz Oymak ve Mehmet Nemutlu ortak çevirisiyle dilimize kazandırıldı.
Ortaçağ Avrupa'sından 20. yüzyıl Amerika'sına, üretim-tüketim ilişkileriyle, alımlama, yorumlama ve eğitim boyutlarıyla bir bestecinin gözünden yetkin bir perspektif ortaya koyan bu konferans metinleri ilk olarak 1951’de A Composer’s World adıyla Amerika’da yayımlanmış, daha sonra yine Hindemith tarafından Almancaya çevrilerek 1959 yılında Komponist in seiner Welt başlığı altında Almanya'da basılmıştır.
Kitabın Almanca baskısındaki güncellemeleri de içeren Bestecinin Dünyası, Paul Hindemith'in daha önce yayımladığımız, 20. yüzyılın en erken bestecilik kuramlarından biri olan Ses İşçiliği adlı kitabının tüm müzikseverlere yönelik bir tür açılımı olarak da değerlendirilebilir.
Bestecinin Dünyası “Tüysüz Dağ” adıyla başlattığımız ve önemli müzik metinlerini bünyesinde barındıracak dizinin ilk kitabı olarak yayımlanıyor.