Japon zihninin temelindeki geçicilik düşüncesi, Batı’daki nihilizme benzemediği gibi, Buddhizm felsefesinin temelindeki ‘boşluk’ düşüncesinden de farklıdır.
Dünya yaşamının inkar edilemez ve kaçılamaz bir gerçeği olarak dünyanın faniliği düşüncesi, çıkış noktası itibarıyla, kurtulunması gereken bir dünya yasası olarak görülürken, zihindeki güncel karşılığı ‘değişim’ olmak üzere, Japonlar tarafından yaşamın estetik bir unsuru olarak benimsenmiştir. Keder, çayın tadını güzelleştirir -Abe Kobo, Kabe- Günlük yaşamda, bu duyguyu yaşatan birçok olayla karşılaşmaktadır insan. Herşey geçici ve hiçbirşey kalıcı değil ise bu dünyada mutluluğun elde edilemeyeceği sonucuna varılabilir.
Oysa varlık’a kalıcı bağımlılık duyan insan için hiçbir şey yolunda gitmez. Tüm sıkıntıları, olumsuzlukları, olumlu enerjiye dönüştürmek bakımından bu düşünce, insan zihnini ufukaçıcı biçimde yönlendirmektedir..