Opera, sözlerinin tamamı veya büyük bir bölümü müzikle bestelenmiş halde icra edilen ve müzik, dram ve tiyatronun uyum içinde bütünleştiği görsel ve işitsel bir sahne sanatıdır. Cumhuriyet dönemimizin öncesinde başlayıp, kuruluş döneminde devam eden ve günümüze kadar gelen Ulusal Türk Operası Tarihinde, Ulusal Türk Operasına örnek olacak nitelikli eserler yer almaktadır.
Sahne sanatlarının bir kolu olan opera sanatının eğitimi sürecinde, öğrencilerin sahne üzerinde uygulamalı olarak çalışması ve bu çalışmalar esnasında Müzik – Dram – Tiyatro bütünlüğünü olgunlaştırılması temel amaçlar içinde yer almaktadır. Kulağa olduğu kadar göze de hitap eden ve bütün olarak estetik algıyı tatmin edici nitelikte olması beklenen opera sanatında, sadece öğrencinin ya da oyuncunun bireysel başarısı yeterli olmayıp, sahne üzerinde diğer oyuncu partnerleri ile birlikte müzik, dekor, aksesuar, kostüm, makyaj ve bunun gibi diğer tamamlayıcı unsurlarla uyumlu bir çalışmayı profesyonel sanat yaşamına atılmadan önceki sahne eğitimi aldığı yıllarda mutlaka tatbik etmelidir.
Ülkemizde sahne sanatları eğitimi veren kurumların karşı karşıya olduğu ortak problem, az önce yukarıda belirtilen unsurların hepsinin birden bir arada uygulanarak, öğrencilerle sahneye koyabilecekleri eserlerin sınırlı sayıda olması olarak görülmektedir. Çünkü bilinen operalarda, genelde geniş bir kadro içerisinde yer alan bütün karakterlerin ses grupları, henüz eğitimi tamamlanmamış öğrenciler arasında bulunamamakla birlikte, aynı zamanda bir son sınıf öğrencisi bile olsa eserleri yorumlarken teknik anlamda üstesinden gelemeyeceği zorluklar ile karşılaşmak muhtemel olmaktadır. İşte, Opera formunda bestelenen bu çalışma, sahne sanatları eğitimi verilen kurumlarda var olan Sahne, Oyunculuk, Rol, Mimik gibi derslerin yürütülmesi esnasında öğrencilerle yapılacak bir komple eser sahneleme çalışmalarına yönelik ihtiyaç doğrultusunda meydana gelmiştir.
Bu çalışmanın amacı, sahne sanatları eğitimi veren kurumlarda veya kadrosu kısıtlı opera topluluklarında komple bir eserin kolay şartlarda sahneye konulabilmesi ve bu yolda yapılacak çalışmalar esnasında, piyano eşliği sayesinde çok sesli dokuya uyum, rol üstlenme vasıtasıyla karakter analizi ile diğer oyuncularla ve koroyla bütünlük, tamamlayıcı teknik unsurlar olarak da dekor, aksesuar, kostüm, makyaj, ışık hatta seyirci olgusu dahilinde bir bütün halinde baştan sona bir eserin icra edilmesi, dolayısıyla sahne eğitimini desteklemesidir.