Mimarlar İçin İrigaray

Mimarlar İçin İrigaray

Yazar: Peg Rawes
Barkod: 9786054793679
Üreticiler: YEM Yayın
Stok Sayısı: Stokta Yok
Basım Tarihi: 2-2017
Baskı Sayısı: 1. Basım
Sayfa Sayısı: 114 Sayfa
Ağırlık: 114,00 Gram
Boyut: 14,00 (en) x 21,50 (boy)
Cilt: Ciltsiz
Kağıt: Kuşe
Basım Yeri: İstanbul - Türkiye
Basım Dili: Türkçe

38,00 TL
34,20 TL

Mimarlık, mühendislik, şehircilik, kentleşme, endüstri ürünleri tasarımı, peyzaj tasarımı, arkeoloji, kültür, sanat vb. konu başlıklarında kitaplar yayımlayan YEM Yayın’ın, “Mimarlar için Düşünürler” dizisinin Mimarlar için Irigaray adını taşıyan üçüncü kitabı çıktı.

“Mimarlar için Düşünürler” dizisinin bu üçüncü kitabında, Fransız feminizminin ve Kıta felsefesinin önemli isimlerinden biri olan ve ayrıca felsefe, psikanaliz ve dilbilim alanlarında yaptığı disiplinlerarası çalışmalarla tanınan Luce Irigaray’ın yapıtının mimarlığı ilgilendiren yönleri ele alınıyor. Irigaray’ın fikirlerinin beden, zaman-mekân, siyaset ve kültür bakımından değeri, mimarlığın yapılması, tartışılması ve deneyimlenmesine yönelik olarak her biri bir izleğe ayrılmış sekiz farklı bölümde irdeleniyor. Özellikle “cinsiyetli” mekânlarla ilgili fikirleri Irigaray’ın temel metinlerine göndermeyle izah edilmeye çalışılıyor.

Mimarlar için Irigaray, Irigaray’ın “cinsiyetli özneler” kuramını, erkeklerin ve kadınların mimarlığı nasıl farklı tarzlarda yaptıklarını ve mimari yapılarda nasıl farklı tarzlarda yaşadıklarını göstererek açıklıyor. Ayrıca insanlar, iç mekânlar ile dış mekânlar, görme ile dokunma, felsefe ile psikanaliz arasındaki kurulu ilişkilerin mimari biçimleri hakkındaki fikirlerini araştırıyor. Son olarak, mimari tasarım yapan tasarımcıların ve mimarlık kuramcılarının bu stratejilerle, kullanıcının fiziksel ve psikolojik gereksinimlerini gözeten etik mimarlıklar geliştirme olanağına ilişkin önerilerde bulunuyor.

“Mimarlar için Düşünürler” dizisinin YEM Yayın tarafından yayımlanan ilk iki kitabı Mimarlar için Deleuze ve Guattari (2012; 2. baskı: 2014) ve Mimarlar için Heidegger (2013; 2. baskı: 2017) adlarını taşıyor.