Konstantin Stanislavski, bir yönetmen ve aktör, ayrıca Moskova Sanat Tiyatrosu’nun kurucularından biri olmasının yanı sıra, Batı tiyatro tarihinin oyunculuk alanında geliştirilmiş en etkili sistemlerinden birinin de yaratıcısıdır. Bir kısmı bugün bile kimi çevreler için hâlâ yol gösterici prensipler olan bu ilkeler bütünü, tasarlandığı dönemde bilimsel olarak kanıtlanabilecekleri savıyla çağdaşı olan diğer tiyatro kuramlarından ayrılıyordu. Whyman’ın bu çalışması, söz konusu iddianın günümüzdeki akıbetini yakından izlerken, sistemin modası geçmiş bir önerme olduğu yönündeki görüşleri de mercek altına alıyor. Ayrıca, Stanislavski’nin diğer kuramcılarla arasındaki koşutlukları ve farklılıkları da irdeleyerek hem dönemsel bir döküm hem de retrospektif bir tartışma olma özelliğini taşıyor. Her durumda, aktör eğitimi ve aktörün bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi konusunda ortaya konmuş tüm çağdaş fikirlere eğilen, titiz, tazeleyici bir perspektif sunuyor çalışma.