Kurumsal Kimlikte Simgecilik resmi

Kurumsal Kimlikte Simgecilik

Yazar: Ruhcan Akil
Barkod: 9786254195518
Üreticiler: Dorlion Yayınevi
Stok Sayısı: 3
Basım Tarihi: 11-2022
Baskı Sayısı: 1. Basım
Sayfa Sayısı: 284 Sayfa
Ağırlık: 314,00 Gram
Boyut: 16,00 (en) x 24,00 (boy)
Cilt: Ciltsiz
Kağıt: 2. Hamur
Basım Yeri: İstanbul - Türkiye
Basım Dili: Türkçe

82,00 TL
57,40 TL

Eski çağlardan günümüze iz, işaret ve simgeler yazınsal metinlerin açıklanmasında yardımcı ve görsel anlamda tamamlayıcı olmuşlardır. Uygarlık tarihinin ve insanlığın gelişiminin temel adımlarından olan mağara duvar resminden çivi yazısına, Hiyeroglif’den, Calcul -Hesap Taşı’na, Petroglif’den Fenike Alfabesi’ne, Esperanto, Semantografi, LoCos, Isotype ve diğer üst iletişim dillerine değin simgeler kitle iletişiminde belirtke veya piktogram, olarak temel anlatım aracı olmuştur. Modern çağın üç temel sembolü vardır; Üçgen, Kare ve Daire. Bu üç temel sembol birçok disiplinde biçimsel olarak farklı anlamlara karşılık gelmektedir. Görsel anlatımın oranı, diğer anlatım araçlarından daha yüksek bir değere ve görsel dile sahiptir. İletişim bilimlerinde diğer bilimsel araştırma yöntemlerinde, istatistik ve veri grafiği işlemede de simgeler bir anlatım aracı ve grafik gösterge olarak ifade edilmektedir. Kurumsal kimlik kavramı Milenyum Çağı’ndan itibaren bazı zaman farklılıkları gösterse de güncel bir deyiş, kavram olarak; Kurumsal Kimlikte Simgecilik, Reklamcılık, Grafik Tasarım, Görsel İletişim Tasarımı, Halkla İlişkiler, Marka ve Patent, Fikri ve Sınai Haklar alanında, kurum logo-amblemi, belirtkesi vb. ile kavramların bütünü için de yer alarak kullanılmaktadır. Ayrıca, sosyal bilimlerde, sosyal antropolojide, sosyolojide ve göstergebilim de şekil ve sembollerin gerek bir anlam, gerekse de metafor olarak, gerçek ve gerçeküstü anlamlarda kullanıldığına da tanık olmaktayız. Bu araştırmada, kurumsal kimlikte simgecilik, üçgen simgesi üzerinden bilim, sanat, tasarım, psikoloji, göstergebilim, fenomenoloji ve simgesel antropoloji yönünden farklı başlıklar altında ve dört, beş ayrı disiplin açısından üçgenin hangi anlamlara karşılık geldiğinin incelenmesidir.