Stanislavski, yaşamının son yıllarında, çocukça bir cesaretle o güne kadar oyunculukta yaptığı bütün çalışmaları bir kenara koyarak, onlardan tamamen farklı yepyeni bir yöntem geliştirmiştir: “Aktif Analiz”. Bu yöntemi, Türkiye’deki oyuncularla ve elbette ki kendisi gibi oyunculuk hocalarıyla buluşturan Prof. Nazım Uğur Özüaydın, bu kitapla, sadece Stanislavski’nin hayatının son yıllarında geliştirdiği oyunculuğun bu bilinmeyen yöntemine doğru neredeyse arkeolojik bir kazı yapmakla kalmıyor, aynı zamanda bizi, felsefenin kadim problemlerinden zihin-beden düalizmine, oradan fenomenolojiye, beden felsefesine, psikolojiye, hatta bilişsel bilimlere ve nörobilime sürükleyerek, bu yöntemi, disiplinler arası bir bakış açısıyla yorumlayarak aktarıyor.