“Ku¨ltu¨r u¨lkesini sınırları olan ve aynı zamanda kendi iç toprakları bulunan bir tu¨r mekânsal bu¨tu¨nlu¨k olarak tahayyu¨l etmemeli insan. Ku¨ltu¨r u¨lkesinin kendi iç toprakları yoktur; bu¨tu¨n ku¨ltu¨r u¨lkesi, her yönu¨yle, sınırlar boyunca, sınır geçitleri halinde uzanır.” Mihail Bahtin
“Peki, kitapta aynı adla bir makale olmamasına rağmen niçin Sınırları Aşındırmak? Modernizm ve çağdaş sanat hakkında olan kitaba bu u¨st başlığı seçmemizin sebebi, bu¨yu¨k oranda, kitapta u¨zerine konuşulan veya referans yapılan Warburg, Duchamp, Miró, Picasso, Bahtin, Bacon, Beuys, Deleuze, Foucault, Viola vb du¨şu¨nu¨rlerin ve sanatçıların hepsinin önemli ku¨ltu¨r ihlâlcileri olmaları, yani ku¨ltu¨rel sınırları aşındırmalarıdır. Bu isimlerin hepsi ve kitapta bulacağınız onlara benzer başkaları, sanat fikri ve sanat pratiği aracılığıyla, içinde yaşadığımız du¨nyada insanları birbirine karşı 'du¨şman' haline getiren ku¨ltu¨rel ve zihinsel barikatları ve modern toplumun hiyerarşik ve baskıcı kodlarını aşındırma denemeleri yapmışlardır. Kendi perspektifimiz açısından da, her tu¨rlu¨ ku¨ltu¨rel yaratının birbirine az ya da çok tarihsel ve mekânsal olarak bağlı olduğunu du¨şu¨ndu¨ğu¨mu¨z ve Bahtin’in dediği gibi 'ku¨ltu¨r u¨lkesinin sınırları olmadığı'na inandığımız için, dahası bu kitabın da bu göru¨şe katkı yapmasını umduğumuz için bu başlığı seçtik.” Nusret Polat, bu kitapta modernizm ve çağdaş sanat u¨zerine yazdığı makaleleri bir araya getirerek, Rönesans ve modernizm dahil çağdaş sanat tarihi içerisindeki Warburg, Duchamp, Cage, Bacon, Beuys, Miró, Picasso, Viola vb sanatçılara referanslarla tu¨m bir ku¨ltu¨r/sanat tarihi içerisinde gezinerek, bize çok katmanlı bir okuma imkânı sağlıyor. Aynı zamanda çağdaş sanatın Tu¨rkiye’deki dinamiklerine de değinerek, henu¨z oluşum aşamasında olan çağdaş sanat tarihinin yazımına da değerli bir katkı sunuyor.