Bu kitapta, Türkiye dışında Azerbaycan’dan Sırbistan’a daha birçok ülkedeki halk danslarına ilişkin kurumsal örneklere yer verilmiştir. Değişken sanat tanımları çerçevesinde geleneksel dansın güncel durumuna tarihsel perspektiften cevaplar aranmıştır. Ülkemizde sahnelenen bir dans tiyatrosu özelinde, flash mob, beden müziği ve sound painting kavramları ele alınmış, afro zeybek danslarına ve hassaten Koca Arap Zeybeğine yönelik örnek bir enstalasyon çalışmasına değinilmiştir. Kent soylu bir sanat hareketi olarak nitelendirilebilecek olan VAKSA Türkiye Halk Dansları Yarışmasının oluşumu, kültür-sanat sponsorluğunun önemi ve artistik imaj kavramı bağlamında açıklanmıştır. Türk halk dansları çalışmalarına katılmanın, hayatın her alanında sosyal hayata uyumu kuvvetlendirebileceği üzerinde durulmuştur. Çanakkale’den Kore’ye çeşitli cephelerde, Türk halk danslarının işlevi, icra zamanları ve kullanılan müzik aletlerinin ordu bünyesindeki varlığı mercek altına alınmıştır. Anadolu’ya has halk danslarının zenginliğini eserlerinde ölümsüzleştiren cumhuriyet ressamlarının yapıtları örneklendirilmiştir. Türk halk dansları müziklerinin enstrümantasyon, usul, tavır ve ritim gibi öğeleri icra edildiği bölgelere göre incelenmiş ve zurnada ustalık mertebesine geçiş anlamı taşıyan *zurnanın gümüşletilmesi* konusu, yaşayan kaynak kişilerin anlatımlarıyla aktarılmıştır.