“Mûsıkî sanatının sosyoloji ile beraber etüt edilmesi lazım. Yani toplum yaşan??sı, toplumun yaşam biçimi mûsıkîye de adeta şekil veriyor. Mûsıkî zaman zaman toplu-mun yaşam biçimine, sosyal hareketlere göre yön kazanmış, değişmelere de uğramıştır.” Nevzat Atlığ
“Türk mûsıkîsi, Müzikalite itibarıyla Türk milletinin övünülecek bir vasfıdır… Türk Mûsıkîsine bu millet gereken değeri vermiş ve asırlar boyunca gönül hanesine yerleştirmiştir... Bir bakıyorsunuz en büyük şairin şiirini almış, bir beste yapmış; Konuşuyor-lar birbirleriyle. Birisi şiir dilinden konuşuyor, bestekâr da bestesiyle konuşuyor...” Alâeddin Yavaşça
“Her milletin bir müzik şekli vardır. Bu müziklerin birbirlerinden istifade etmediğini de düşünmüyorum muhakkak ki almıştır. Belki diyorum, o (müzik) insanın yaşadığı hayatın melodisidir.” Niyazi Sayın
“Bu hizmete emeği geçenlere, ayrıca ben de teşekkür etmek is??yorum. Çünkü bu bir kültür hizmetidir ve hele bu devirde çok önemli Bu kadar derin, bu kadar güzel, bu kadar estetiğe sahip olan yalnız müzik de değil, genel anlamdaki Türk kültürü, bugün bilinmiyor...” Erol Deran
“Müzik, onun öyle bir gücü var ki sanki onun tek dili var gibi. Güzel bir müziği, dünya-nın dört bir köşesinde insanlar büyük bir zevkle heyecanla dinliyor. Müziğin öyle bir dili var ki edebiyattan, şiirden biraz farklı…Rahmetli Mes’ut Cemil’in de bir tabiri vardı, aynı dili konuşmak, derdi. Aynı dili konuşmak derken bir gönül dilini konuş-mak...” Necdet Yaşar
“Batı ya da Türk klasik müziği, ince duyguları çok derindeki, insanın su yüzüne çıkma-mış. duygularını, hassas, ince bir anlatımla ortaya dökme, ifade etme amacını güder… İnsanın şuur altındaki kendisinin dahi bilmediği duyguların ifadesidir.” İhsan Özgen
“Bizim bu projemizde yer almaktan ben gerçekten çok mutluyum. Bu tip projelerin mûsıkîmizi geleceğe taşıma adına büyük önemi var. Mûsıkîmizin, bu kültürün doğru taşınması gerekir geleceğe. Onun için bütün arkadaşlarımız bu projeyi hazırlayanlar, projeye eşlik eden saz arkadaşlarımız ve icracılar. Hepimiz aynı anlayıştayız.” Münip Utandı
“Batı’da hiçbir zaman modalite bizdeki kadar gelişmemiştir. Onlar mûsıkîyi çokseslilik yönünde geliştirdiler, biz tek sesli olarak geliştirdik. Kesinlikle çok incelmiş bir tek sesliliktir Osmanlı mûsıkîsi. Çok gelişmiş bir tek sesli mûsıkîdir.” Fikret Karakaya